Komunikat Nr 3/2014
zawierający Regulamin Drużynowych Mistrzostw Słupskiego Towarzystwa Brydżowego o puchary parlamentarzystów ziemi słupskiej Senatora Kazimierza Kleiny i Posła Zbigniewa Konwińskiego.
(Ostatnie poprawki 10.09.2014 r.)
Wyniki I rundy eliminacji
Aktualne wyniki rundy eliminacyjnej
Lista odpowiedzialności za zjazdy
Wyniki półfinałów_20.10.2014
Tabela finałów_17.11.2014
I. Drużynowe Mistrzostwa (DM) Słupskiego Towarzystwa Brydżowego o puchary parlamentarzystów ziemi słupskiej Senatora Kazimierza Kleiny i Posła Zbigniewa Konwińskiego są imprezą środowiskową mającą na celu popularyzację brydża sportowego oraz integrację brydżystów członków Polskiego Związku Brydża Sportowego oraz brydżystów amatorów uczestniczących w innych formach brydżowej rywalizacji.
II. DM są imprezą niezależną od Drużynowych Mistrzostw Polski organizowanych i rozgrywanych wg Regulaminu PZBS. W DM udział biorą zespoły minimum czteroosobowe. Skład osobowy drużyn zgłaszamy na drukach przygotowanych przez STB (zgłoszeni zawodnicy nie muszą być członkami STB, należy wybrać kapitana i podać jego dane kontaktowe). W jednym cyklu wolno reprezentować barwy tylko jednego zespołu. Można poszerzać skład zespołów o osoby niewymienione w tym komunikacie, pod warunkiem formalnego zgłoszenia ich do osoby prowadzącej zjazd. Członkom PZBS po zakończeniu cyklu policzone zostaną pkl-e wg Regulaminu Klasyfikacyjnego jak za turniej teamów.
III. Nagrody
Zwycięski zespół otrzymuje Puchar Senatora Kazimierza Kleiny,
I v-mistrz Puchar Posła Zbigniewa Konwińskiego
a II v-mistrz pamiątkowy dyplom.
Ponadto przewiduje się nagrody finansowe, wyłącznie za miejsca w klasyfikacji końcowej DM. Ustala się je następująco:
I miejsce – 1000 zł
II miejsce – 900 zł
III miejsce – 800 zł
IV miejsce – 600 zł
V miejsce – 500 zł
VI miejsce – 400 zł
VII miejsce – 300 zł
VIII miejsce – 200 zł
IX miejsce – 100 zł
X miejsce – 100 zł
Warunkiem wypłaty nagrody jest zgłoszenie się drużyny do rozgrywek we wszystkich wyznaczonych terminach (w przypadku oddania walkowera, nagroda nie jest wypłacana).
IV. Sposób rozgrywek.
1. Rozgrywki odbywają się systemem zjazdów w Hotelu Słupsk w poniedziałki w okresie od 20 stycznia do czerwca, a po przerwie wakacyjnej następnie od września do listopada w ogłoszonych terminach. W razie potrzeby termin zjazdu może zostać zmieniony, lub na wniosek drużyny WGID może zaakceptować inny termin rozegrania meczu, niż ustalony w tym komunikacie.
2. Rozgrywki dzielą się na dwie części: rundę eliminacyjną i fazę play-off. Wyniki punktowe uzyskane w każdej fazie rozgrywek, nie są zaliczane do następnego etapu.
3. W rundzie eliminacyjnej zgłoszone 10 zespołów rozgrywa mecze każdy z każdym (mecz i rewanż), mecze 32-rozdaniowe (2x16), imp-y przeliczane na VP wg skali 25:0. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności drużyny w ustalonym terminie wynik oddania walkowera ustala się na 0 do 18 VP. Goście zajmują miejsca jako pierwsi w I połówce, gospodarze w II. Nie ma obowiązku zmiany składów i pozycji.
4. Zespołom nadano numery alfabetycznie wg nazw w kolejności malejącej, schemat rozgrywek jak podano poniżej.
10-Asy, 9-Drobinki, 8-Emka, 7-Ład, 6-Maribu, 5-Pinapur, 4-Sławno, 3-Ustka, 2-Wenus, 1-Zuchy
S_1______S_2______S_3______S_4_______S_5
Runda 1 20 stycznia 2014 10-1 8-9 6-4 3-7 2-5
Runda 2 3 lutego 2014 10-2 9-1 7-5 4-8 3-6
Runda 3 17 lutego 2014 10-3 1-2 8-6 5-9 4-7
Runda 4 3 marca 2014 10-4 2-3 9-7 6-1 5-8
Runda 5 17 marca 2014 10-5 3-4 1-8 7-2 6-9
Runda 6 24 marca 2014 10-6 4-5 2-9 8-3 7-1
Runda 7 7 kwietnia 2014 10-7 5-6 3-1 9-4 8-2
Runda 8 5 maja 2014 10-8 6-7 4-2 1-5 9-3
Runda 9 19 maja 2014 10-9 7-8 5-3 2-6 1-4
Runda 10 26 maja 2014 1-10 9-8 4-6 7-3 5-2
Runda 11 16 czerwca 2014 2-10 1-9 5-7 8-4 6-3
Runda 12 23 czerwca 2014 3-10 2-1 6-8 9-5 7-4
Runda 13 30 czerwca 2014 4-10 3-2 7-9 1-6 8-5
Runda 14 1 września 2014 5-10 4-3 8-1 2-7 9-6
Runda 15 15.09.2014 6-10 5-4 9-2 3-8 1-7
Runda 16 22.09.2014 7-10 6-5 1-3 4-9 2-8
Runda 17 6.10.2014 8-10 7-6 2-4 5-1 3-9
Runda 18 16.10.2014 9-10 8-7 3-5 6-2 4-1
5. Wyniki rundy eliminacyjnej ustala się szeregując zespoły w kolejności od największej do najmniejszej liczby VP-ów. W przypadku równej liczby VP w końcowym zestawieniu o miejscu decydują: dla dwóch zespołów rezultaty bezpośrednich pojedynków (VP-y, potem impy), dla trzech suma imp-ów, a w ostateczności losowanie. Na podstawie wyników następuje podział na grupę A (drużyny 1-4), grupę B (drużyny 5-8) i grupę C (drużyny 9 i 10).
6. Rundy play-off
1) Mecze rund półfinałowych i finałowych gramy 20 października i 17 listopada. Punkty z rundy eliminacyjnej anuluje się. Gramy nadal mecze 32 rozdaniowe (2x16) wyniki tylko w impach. Zawsze w razie remisu, prowadzona jest dwurozdaniowa dogrywka. Do skutku.
2) W Grupie A drużyna która zajęła I miejsce po rundzie eliminacyjnej wybiera przeciwnika z miejsc III-IV a drużyna z II miejsca gra z pozostałym zespołem.
3) Zwycięzcy meczów półfinałowych A walczą o puchary, przegrani mecz o III/IV msc.
4). W Grupie B drużyna która zajęła V miejsce po rundzie eliminacyjnej wybiera przeciwnika z miejsc VII-VIII, a drużyna z VI miejsca gra z pozostałym zespołem. Zwycięzcy meczów półfinałowych B i przegrani walczą w kolejnym meczu o klasyfikację końcową.
5) Drużyny grupy C zakończyły udział w rozgrywkach.
V. STB zabezpiecza: salę, druki turniejowe i sprzęt. Na każdym zjeździe rundy eliminacyjnej drużyny uczestniczące w rozgrywkach zobowiązane są uiścić opłatę startową w wysokości 40 złotych od zespołu z przeznaczeniem na fundusz długofalowy i pokrycie kosztów organizacyjnych STB (m.in. opłata za salę i koszty techniczne). Wpisowe pobiera i rozlicza Skarbnik STB. Nie przewiduje się obsady sędziowskiej, ale w każdym terminie zjazdowym wyznaczona będzie osoba odpowiedzialna z ramienia Zarządu, która będzie zbierać protokoły i nanosić aktualne wyniki oraz czuwać nad przestrzeganiem dyscypliny gry. Obowiązek oddania protokołów ciąży na gospodarzach (wymienieni jako pierwsi w kolejności). Tabela z aktualnymi wynikami rozgrywek wyłożona będzie na stałe w książce turniejowej w Hotelu Słupsk oraz umieszczana na stronie internetowej STB.
VI. W sprawach nie podanych w niniejszych ustaleniach obowiązują: przepisy MPB, Regulaminy ogólne PZBS i Polityka systemowa PZBS. Interpretacja regulaminu, a także wprowadzenie zmian o ile zajdzie taka potrzeba, należy do Zarządu STB Słupsk.
VII.W rozgrywkach nie obowiązują żadne ograniczenia systemowe, ale pary powinny posiadać przy sobie dwa egzemplarze karty konwencyjnej oraz dla SSO szczegółowego opisu systemu. Pary grające SSO zawsze zajmują miejsca jako pierwsze.
VIII. Odwołania i zastrzeżenia dotyczące rozegranych meczów należy składać w terminie trzech dni od daty zaistnienia problemu do komórki WGiD – W. Lewandowskiego email: EXTRA1000@wp.pl
IX. Zespoły zgłoszone do rozgrywek, kontakty, składy osobowe:
1) ZUCHY kpt. Krzysztof Materek 503-756-035, nn.771@wp.pl
Jan Łabęcki, Grzegorz Gan, Materek Edward, Materek Krzysztof, Bolesław Ostrowski
2) WENUS kpt. Tadeusz Podbielski 669-353-246, tad1952@wp.pl
Tadeusz Podbielski, Barbara Falkowska, Antoni Adamiec, Marek Schulz, Zdzisław Drewniak, Krzysztof Siemczonek
3) USTKA kpt. Stefan Pawlęty 602-657-745, stefan_na_wydmie@op.pl
Stefan Pawlęty, Władysław Kuligowski, Jan Dunajski, Wiesław Rudnicki, Grzegorz Rybak, Jan Hertlein
4) SŁAWNO kpt. Wiesław Mączkowski 691-948-002, ryfa2005@wp.pl
Mirosław Kopowski, Ryszard Leśniewski, Wiesław Mączkowski, Stanisław Miszczak, Bogusław Dyk, Radosław Kmiecik
5) PIANPUR Sierakowice kpt. Grzegorz Antosz 602-294-373, grzesio02@o2.pl
Grzegorz Antosz, Bogusław Kozłowski, Kazimierz Gierulski, Adam Betliński, Mariusz Skrzypczak, Wojciech Lewandowski
6) MARIBU kpt. Stanisław Bubka 601-692-857, biuro@maribu.pl
Anna Szranc, Stanisław Bubka, Feliks Sosnówka, Łukasz Gackowski.
7) ŁAD kpt. Jan Lange 502-517-555 lad.slupsk@wp.pl Jan Lange, Krzysztof Meyer, Andrzej Jasiński, Mariusz Pankiewicz, Roman Budzik, Marek Banasiński
8) EMKA kpt. Adam Koszutowski 602-195-421, koszut@o2.pl Lucyna Koszutowska, Sabina Szczechowicz, Jerzy Lebiedziewicz, Adam Koszutowski, Piotr Koszutowski
9) DROBINKI kpt. Karina Drobiniak 697-995-950, mirek-calka@o2.pl
Karina Drobiniak, Mirosław Całka, Małgorzata Pawelec, Andrzej Pawelec, Romuald Jaruga, Marek Pietrzak
10) ASY kpt. MariaTomczewska 663-175-007, mariatp@poczta.onet.pl
Wojciech Majchrowski, Maria Tomczewska, Krzysztof Mielnik, Adam Lonski, Ryszard Konopka, Kazimierz Zelga, Olga Węsierska
===================================================================
Regulamin został uchwalony na posiedzeniu Zarządu w dniu 16.01.2014 r. i wchodzi w życie z dniem 20 stycznia 2014 r.
Prezes STB w Słupsku
Jan Lange |